Nüüd juba endise Läti Raudtee juhi Ugis Magonise kinnipidamine ja ametist kõrvaldamine võib saada põhjuseks, miks Venemaa muudab oma transiidipoliitikat, ütles täna hommikul Läti raadiole antud intervjuus Läti logistikaliidu juht Normunds Kruminš.

- Kaubavedu raudteel
- Foto: Scanpix
"Minu arvamus on, et see juhtum (venelaste ootamatu remont Lätti viival raudteemagistraalil - toim) on
seotud Magonise juhtumiga," ütles Kruminš. Ta märkis, et teoreetiliselt on võimalik püüda hoida häid suhteid
Venemaaga ja mitte segada äri poliitikaga. Logistikaliidu juhi sõnul on praegu keeruliune öelda, mis on venelaste raudteeremondi tegelikud põhjused.
Mis
transiidist saab, näitab tulevik Valgevene suunal. Nimelt käib suur osa Venemaa transiidist läbi Valgevene, ja kui see peatatakse, on selge, et Läti-Vene transiidiäri rajaneb poliitilistel otsustel. Ja vastupidi, kui kõik jätkub endistviisi, oli tegemist tõesti relsside remondiga, kommenteeris logistikajuht.
Sel nädalal levisid
Läti meedias kuuldused, et Venemaa lõpetab Riia sadama kaudu söeveo. Läti transpordiminister Anrijs Matis kinnitas meediale, et on neid jutte kuulnud, kuid see kõik on mitteametlik. Peaminister Laimdota Straujuma aga ütles, et Vene pool seda infot ei kinnita.
Läti transiidiasjatundjad on mitteametlikult öelnud, et häired Venemaa raudteetransiidiga on seotud Ugis Magonise vahistamisega.
Täna saatis Venemaa Raudteed välja pressiteate, kinnitades, et neil on käimas tavapärane suvine raudteeremont ning et see ei mõjuta kriitiliselt kaubavedu Balti riikidesse.
Riia sadam on Läti suurim ning selle kaubamahust kolmandiku annab Venemaa söevedu.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!